|
Hodnotenie externých poskytovateľov |
V spoločnosti SFÉRA, a.s., sa využíva dlhodobo proces hodnotenia externých poskytovateľov. Externí poskytovatelia sa posudzujú z pohľadu plnenia požiadaviek spoločnosti a na základe hodnotiacich kritérií.
Externí poskytovatelia tovarov a služieb sú rozdelení do kategórií:
Bežný poskytovateľ
- poskytuje tovary a služby slúžiace na bežný chod spoločnosti a nemá priamy vplyv na kvalitu produktov a služieb dodávaných našou spoločnosťou,
- hodnotenie sa vykonáva pri prevzatí každej dodávky a zaznamenáva v internom systéme objednávok.
Dôležitý poskytovateľ
- má významný vplyv na kvalitu produktov a služieb dodávaných našou spoločnosťou,
- hodnotenie poskytovateľa vykonáva zodpovedný projektový manažér alebo riaditeľ príslušného úseku.
Rozhodujúcimi kritériami pre hodnotenie dôležitých poskytovateľov sú:
- Včasnosť a kompletnosť - dodávka (služba) dodaná včas a kompletná, pravidelne/automaticky
- Kvalita - dodržiavanie požadovanej/zmluvne dohodnutej kvality, úroveň kvality dodávanej služby je stabilná, prípadne rastie
- Cena a platobné podmienky - dodržiavanie zmluvných podmienok, udržiavanie cenovej hladiny, poskytovanie zliav
- Komunikácia a poradenstvo - dostupnosť kontaktných osôb, reakčná doba na problém/dopyt/otázky, úroveň komunikácie, možnosti kontaktných kanálov
Váha jednotlivých kritérií je závislá od skupiny, na ktorú sa vzťahuje (možno porovnávať iba rovnaké skupiny).
Každé z týchto kritérií je hodnotené nasledovnou stupnicou:
4 - Absolútna spokojnosť, splnenie nad rámec požiadaviek
3 - Súlad s požiadavkami a očakávaním
2 - Drobné nedostatky v dodávke alebo v realizácii
1 - Nesplnenie očakávaní, nesúlad s požiadavkami
Body |
Hodnotenie |
Opis hodnotenia |
12 až 16 |
Vyhovujúci |
Bezproblémové pokračovanie v zmluvnom vzťahu |
7 až 11 |
Vyhovujúci s výhradami |
Externý poskytovateľ bude upovedomený o chybách a požiadaný o vykonanie náprav |
Menej ako 6 |
Nevyhovujúci |
Externý poskytovateľ môže byť vylúčený zo zoznamu externých poskytovateľov SFÉRA, a.s. |