|
Moduly |
Zvoľte si zostavu modulov XMatik®/EAM podľa Vašich potrieb, preferencií a možností. Na výber je balík modulov basic alebo premium. Opis modulov spolu so zaradením funkcií do kategórie basic a premium nájdete v sekcii Na stiahnutie.
Základný modul
Evidencia objektov zo základnými parametrami (bez technických parametrov), evidencia súvisiacej dokumentácie ku všetkým objektom a ostatným záznamom v systéme. Súčasťou je aj evidencia pracovníkov, organizácií a ich kontaktných údajov. Administrátor môže meniť zoznamy číselníkov použitých na zariadeniach, činnostiach a pod. Jednotlivé zoznamy možných hodnôt je možné rozšíriť, obmedziť, či zmeniť podľa potrieb. Možnosť tvoriť aj zostavy na základe preddefinovaných šablón, ktoré je možné používateľsky modifikovať.
Vo verzii premium získate navyše:
- Kompletné sledovanie histórie – kto, čo kedy zmenil v rozsahu, ktoré parametre boli zmenené a čo ešte bolo v rámci danej zmeny vykonané.
- Preddefinovaný a používateľsky modifikovateľný dashboard s viacerými možnosťami vizualizácie predefinovaných zdrojov dát.
- Možnosť zmeny rozloženia prvkov a rozširovania jednotlivých obrazoviek cez používateľské rozhranie. Pridávanie nových vlastností pre vybrané typy záznamov. Tieto vlastnosti sú následne dostupné v celej aplikácií.Modul podporuje správu obchodných partnerov, správu dlhodobých a krátkodobých bilaterálnych kontraktov a správu produktov energií.
Zariadenia
Predpripravené pasporty základných typov zariadení (elektrické zariadenia, čerpadlá, potrubné rozvody, tlakové zariadenia, kotle, plynová zariadenia,...) a možnosť evidovať vlastné sady parametrov v závislosti od typu zariadenia. U zariadení je ďalej možné evidovať umiestnenie v technických miestach. Podporuje aj evidenciu rotujúcich assetov t. j. sledovanie histórie, kde bolo dané zariadenie umiestnené v čase.
Vo verzii premium získate navyše:
- Sledovanie a vyhodnocovanie kritickosti/rizikovosti zariadení z rôznych pohľadov (legislatíva, výrobný proces, BOZP, enviro,...).
Schémy
Intuitívne prezeranie schém, diagramov, elektrických zapojení, pôdorysov, mapových zobrazení v formou jednoduchého rozhrania (podobne ako Google mapy).
Vo verzii premium získate navyše:
- Možnosť zapínania/vypínania/zvýraznenia jednotlivých vrstiev v grafických podkladoch.
- Možnosť grafických analýz t. j. podmienené formátovanie konkrétnych prvkov v grafických podkladoch na základe stanovených kritérií (napr. zariadenia s prekročenou limitnou hodnotou zobraziť červenou).
- Možnosť kreslenia poznámok a komentovania grafických podkladov. Poznámky sú vedené v zvláštnych vrstvách, s evidenciou pracovníka, ktorý poznámku doplnil.
Činnosti a zákazky
Kompletná evidencia servisných úkonov, opráv a preventívnych činností na zariadeniach. Modul umožňuje evidovať a plánovať činnosti/zákazy na konkrétne zariadenia.
Vo verzii premium získate navyše:
- Možnosť plánovať zdroje (práca, materiál, nástroje) a sledovať ich skutočné využitie. Plánovanie je podporené na úrovni pracovísk alebo menovite na konkrétnych pracovníkov. Modul umožňuje aj základnú rezerváciu materiálu, nástrojov a pracovných pomôcok.
- Ďalej sledovanie nákladov na konkrétne činnosti ocenením práce jednotlivých pracovísk v rátane možnosti zvláštneho ocenenia práce mimo štandardnej pracovnej doby.
- Organizáciu činnosti do rôznych typov projektov. Sledovanie nákladov v rámci projektov. Organizácia jednotlivých projektov a činností do odstávok na zariadeniach.
- V prípade využitia plánovania je možné využiť automatické plánovanie do najbližších odstávok (v rámci stanovenej tolerancie).
Požiadavky
Tvorba a nahlasovanie rôznych typov požiadaviek na údržbu pre všetkých (bez licenčného obmedzenia). Súčasťou modulu je aj nahlasovanie porúch a závad. Samozrejmosťou je aj súvisiaci workflow a životný cyklus požiadavky. Je tu aj možnosť automatického priradenia požiadavky na riešenie zodpovednému pracovníkovi podľa oblastí zodpovednosti. O všetkých zmenách sú zúčastnení automaticky upozornení emailovou notifikáciou.
Vo verzii premium získate navyše:
- Možnosť rozšírenia požiadaviek o vlastnú sadu parametrov, ktoré je potrebné na požiadavke vyplniť.
Rozpočty
Rozpočet je tvorený rozpadom pridelených prostriedkov na menšie útvary, účty a čas (zhora nadol), ako aj opačný prístup – sčítavaním požiadaviek jednotlivých útvarov a oddelení, prípadne kombinovaný prístup.
Podporuje ľubovoľný počet úrovní tvorby rozpočtu, pričom je možné prideliť oprávnenia na niektoré z nich rôznym pracovníkom. Pri tvorbe rozpočtu je dostupná funkcionalita pre porovnanie pridelených prostriedkov so skutočným čerpaním v minulom období, prípadne medzi inými verziami rozpočtu a skutočne naplánovanými činnosťami (vecný plán). Správca rozpočtov má možnosť prideľovať oprávnenia na prezeranie a editáciu jednotlivých úrovní rozpočtu.
Vo verzii premium získate navyše:
- Môže vytvárať nové šablóny rozpočtu, a tiež má možnosť tvoriť časové rezy jednotlivých dimenzií t. j. verzie dát daných dimenzií (napr. pre často meniacu sa organizačnú štruktúru) a pod.
Poruchové udalosti
Podporuje zaznamenanie porúch v rátane kompletného workflow pri ich spracovaní. Pri posudzovaní poruchovej udalosti pomôžu podporné nástroje pre zaznamenanie analýzy koreňovej príčiny (podpora pre 5 prečo, Ishikawow diagram). Samozrejmosťou je možnosť definovania vlastných kategórií (Ľudia, Prostredie, Postupy ...). Súčasťou posúdenia je aj návrh nápravných opatrení a súvisiaci workflow (posúdenie, schvaľovanie, pridelenie zodpovedného za riešenie, delegovanie zodpovednosti). Tieto opatrenia je následne možné vyhodnocovať a rozhodnúť, či boli efektívne.
Vo verzii premium získate navyše:
- Automatické hľadanie podobných porúch analýzou textu s pomocou umelej inteligencie
- Lepšiu podporu pre vyhodnocovanie efektívnosti opatrení metódami umelej inteligencie (hľadanie podobných porúch). V prípade výskytu podobnej poruchy je systémom iniciované posúdenie, či sa daná porucha týka daného opatrenia a následne je vyhodnotené, či boli prijaté opatrenie efektívne.
- Analýzu najčastejších typov porúch s využitím umelej inteligencie a automatické združovanie podobných porúch (clustering) analýzou textu a následná identifikácia najčastejších/najnákladnejších typov problémov. Algoritmus funguje aj bez využitia číselníkov porúch.
Plánovanie
Periodické plánovanie (fixné, variabilné)
Základné riešenie podporuje periodické plánovanie s fixným časom vykonania definovaným začiatkom a periódou ako aj variabilné plánovanie, kde systém automaticky udržuje rozostup medzi činnosťami v závislosti od skutočného vykonania. Taktiež je možné definovať sady plánovania (zoznam činností s intervalom vykonávania definovaný globálne na množinu zariadení) ako aj možnosť „výnimky“ definovanej na konkrétnom zariadení.
Ďalej je podporované aj plánovanie definované podmienkami (prekročenie hraničnej hodnoty, prípadne v určený interval po/pred inou činnosťou) a tzv. náhradné/zástupné činnosti, ktoré umožňujú nenaplánovať činnosť v prípade, že v danom intervale bola vykonaná/naplánovaná zástupná činnosť (napr. generálne oprava).
Modul poskytuje aj možnosť automatického zaradenia činnosti do plánovanej odstávky (resp. preplánovanie do danej odstávky v prípade, že bude naplánovaná neskôr) v rámci mädzí stanovaných povolenou toleranciou.
Vo verzii premium získate navyše:
- Plánovanie kapacít a rámci zmien. Možnosť určenia zmenového kalendára. Prihlasovanie do zmien pracovníkmi.
- Detailné plánovanie na úrovni mesiaca, týždňa, dňa na základe stanovenej priority.
- Plánovanie a sledovanie vyťaženosti zdrojov počas plánovania.
Pracovníci
Poskytuje k základnej evidencií pracovníkov (súčasť základného modulu) evidenciu a sledovanie oprávnení, certifikátov a osvedčení pracovníkov. Upozornenie pri blížiacom sa konci platnosti. Možnosť podmienenia naplánovania pracovníka k činnosti na základe platného osvedčenia.
U každého pracovníka je možné zaznamenať si jeho schopnosti a následne využiť túto informáciu pri plánovaní. Súčasťou je aj podpora pre plánovanie pravidelného preškoľovania zamestnancov.
Vo verzii premium získate navyše:
- Možnosť sledovať pridelené pracovné a ochranné pomôcky v rátane kontroly ich životnosti, platnosti a pod.
Inšpekcie
Komplexná evidencia inšpekčných činností s možnosťou zaznamenania zápisu merania, vykonaných kontrolných úkonov a odborného posúdenia. Pre činnosti je zároveň možné vytvoriť výstup vo forme formátovaného protokolu s výpisom nameraných hodnôt.
Vo verzii premium získate navyše:
- Tvorbu protokolov z jednej, či viac inšpekčných činností so záznamom platnosti protokolu.
- Protokoly s vlastným životným cyklom (pripravované, publikované...).
- Zaznamenávanie a evidencia identifikovaných nálezov a nezhôd. Pridelenie pracovníka zodpovedného za riešenie a sledovanie termínov.
- Kontrola vykonaných meraní, hľadanie nevyplnených alebo netypických hodnôt.
- Analýzu trendov, sledovanie hraničných hodnôt a predikcia ich prekročenia.
Moje úlohy
Sledovanie úloh jednotlivých pracovníkov, ktoré sa týkajú procesov v systéme. Vďaka možnosti konfigurovateľného workflow je možné úlohy pracovníkom automaticky generovať na základe konfigurácie (napr. schválenie nadriadeným po vykonaní posúdenia).
Modul umožňuje riadenie workflow tlačidlami priamo z emailu o pridelení úlohy a je možné využiť aj mobilnú aplikáciu. Systém automaticky sleduje dokončenie úlohy, takže napr. úlohu automaticky dokončí ak:
- Danú zmenu zaevidoval niekto iný.
- Podmienky sa zmenili a úloha už je bezpredmetná.
Modul tiež upozorní emailom na priradenie novej úlohy, a tiež automaticky zašle pripomenutie pred blížiacim sa termínom. V prípade nedodržania termínu zasiela pripomenutia na úlohy po termíne s uceleným zoznamom všetkých zameškaných úloh.
Základná verzia modulu umožňuje riešiť do 5 samostatných typov úloh (krokov workflow). (Počet je možné navýšiť dokúpením potrebných licencií jednotlivo).
Vo verzii premium získate navyše:
- Neobmedzený počet typov úloh.
Katalóg materiálu
Umožňuje tvoriť a spravovať komplexný katalóg materiálu, kde jednotlivé katalógové položky sú zaradené do hierarchie tried katalógu.
Položka katalógu môže byť prepojená s jednou, či viacerých skladových položiek, vďaka čomu je možné zlúčiť viacero skladových položiek, ktoré sú z technického hľadiska zameniteľné pod jednu katalógovú položku a spravovať tak viacero skladových položiek naraz.
Položky katalógu sú zaradené pod triedy katalógu, ktoré predstavujú používateľsky konfigurovateľnú hierarchiu materiálu. Na každej úrovni následne vieme preddefinovať parametre, ktoré budú spoločné pre všetky podradené triedy a katalógové položky.
Týmto mechanizmom je možné efektívne spravovať a udržiavať dáta v katalógu.
Na základe vyplnených parametrov je následne možné využiť mechanizmus automatického generovania názvu, vďaka čomu je možné udržiavať jednotné názvoslovie v katalógu.
Modul umožňuje tiež evidenciu a správu dočasných katalógových položiek, ktoré je možné správcom následne schváliť alebo v prípade, že sa jedná o duplicitnú položku – zlúčiť s existujúcou.
Modul ďalej poskytuje možnosti evidencie kusovníkov náhradných dielov jednotlivých zariadení, vďaka čomu je možné jednoznačne identifikovať, pre ktoré zariadenie je daná zásoba na sklade držaná. Modul poskytuje tiež automatickú notifikáciu v prípadoch, keď je zariadenie odstavené alebo zrušené a je preňho na sklade držaná strategická zásoba náhradných dielov.
Modul slúži tiež na zber požiadaviek na strategickú zásobu pre kritické zariadenia a poskytuje možnosti ich evidencie a správy týchto strategických zásob (v spolupráci s modulom Hladinové riadenie).
Okrem iného je tiež pri plánovaní údržby na zariadení pracovníkom prioritne ponúkaný obmedzený zoznam materiálu, ktorý je zaradený do jeho kusovníka, čo výrazne zjednodušuje plánovanie údržby. Súčasťou základného modulu je aj možnosť nastavenia hladín materiálu.
Vo verzii premium získate navyše:
- Multi-site katalóg (viacero lokalít).
- Vďaka predikcii spotreby náhradných dielov a materiálu automatický výpočet optimálnych hladín.
Skladové hospodárstvo
Evidencia skladov a skladových položiek, ich dostupnosti na jednotlivých skladoch. Obsahuje funkčnosti evidencie a tvorby skladových pohybov.
Umožňuje evidovať a riadiť zodpovednosti za jednotlivé sklady. Podporená je aj evidencia špeciálnych neúčtovných skladov so zvláštnym režimom riadenia a s možnosťou vyhradenia len pre vybrané strediská a schvaľovanie skladových pohybov.
Vo verzii premium získate navyše:
- Sledovanie pohybu znovu použiteľných a repasovaných náhradných dielov.
Nákup
Tvorba nákupných požiadaviek na nákup materiálu a služieb generované automaticky na základe požiadaviek údržby. Súčasťou modulu je aj komplexný nákupný workflow od prevzatia požiadavky, schválenie až po naskladnenie.
Vo verzii premium získate navyše:
- Tvorba výberových konaní, evidencia všetkých kôl a oslovených dodávateľov. Katalóg dodávateľov pre jednotlivé komodity/služby.
- Elektronický aukčný portál pre zadávanie ponúk v štruktúrovanej podobe.
Rezervácie materiálu
Automatické rezervácie dostupného materiálu so zohľadnením času realizácie práce, dodacej doby a priority. Súčasťou je riešenia sú aj notifikácie žiadateľom, s kompletnou súpiskou požadovaného materiálu a sledovaním stavu dodania dielov na objednávku.
Vo verzii premium získate navyše:
- Automatické zrušenie rezervácie pri dokončení práce, či nevyzdvihnutí materiálu v stanovenej lehote.
- Automatický výber najoptimálnejšie kombinácie skladov pri viac skladovom režime.
- Zrušenie rezervácie (pri prepojení na nákup je zároveň vytvorené požiadavka na objednanie) v prípade vzniku prioritnejšej akcie. Možnosť riadenia a prioritizácie na základe typu údržby (porucha, investičná akcia) ako aj manuálne riadenie priorít.
Business Intelligence
Umožňuje tvorbu používateľských prehľadov, analýz a porovnaní sledovaných parametrov. Modul umožňuje používateľom tvoriť si vlastné pohľady na dáta uložené v dátovom sklade. Umožňuje sledovať napr. rôzne KPI parametre v kontexte ľubovoľných evidovaných dimenzií.
V rámci modulu je možné zobraziť si dáta, či už formou kontingenčnej tabuľky (pivot), kde si používateľ metódou ťahaj a pusť (Drag&Drop) zvolí hodnoty, ktoré chce vidieť v stĺpcoch, v riadkoch a zadefinovať filtrovacie podmienky pre dané zobrazenie. Ďalšou možnosťou je zobrazenie formou rôznych grafov.
Vo verzii premium získate navyše:
- Možnosť rozširovania a tvorby vlastných dátových skladov pre dátové analýzy.
Rozširujúce balíky
VTZ
- automatické pravidlá plánovania,
- prednastavené notifikácie,
- šablóny protokolov,
- predpripravené číselníky,
- pasporty spĺňajúce legislatívne požiadavky,
- konzultácie pri zavádzaní procesov.
Metrológia
- konfiguráciu pravidiel plánovania,
- šablóny protokolov,
- predpripravené číselníky,
- pasporty šité na mieru kalibráciám meradiel,
- konzultácie pri zavádzaní procesov.
Protipožiarna ochrana
- konfiguráciu pravidiel plánovania,
- šablóny protokolov,
- predpripravené číselníky,
- pasporty šité na mieru,
- konzultácie pri zavádzaní procesov.