● XMtrade®/CIS [Zákazníci & fakturácia]
Používateľ: Dodávateľ elektriny/plynu, distribútor energií, veľkoobchod (fakturácia)
Možnosti použitia: Správa zákazníkov, odberné miesta, fakturácie, riadenia platieb a pohľadávok, elektronická komunikácia, integrácia na účtovné systémy
Prehľadná správa odberných a odovzdávacích miest, zákazníkov, zmluvných vzťahov a katalógu produktov. Viaceré odberné miesta jednej zmluvy je možné rozdeliť podľa preferencií zákazníka do menších fakturačných skupín pre zálohy, preddavky a vyúčtovanie. Každé odberné miesto môže mať nastavený rôzny cyklus záloh alebo preddavkov a rôznu fakturačnú adresu.
Obojsmerná komunikácia s distribučnými spoločnosťami pre proces zmeny dodávateľa, zmenu technických a kmeňových údajov odberných miest, požiadavky na služby a získavanie podkladov fakturácie. Pre bežného pužívateľa je obsah zložitých XML správ preložený do komfortného zobrazenia v prehliadači.
Zúčtovanie podkladov a následná individuálna alebo združená fakturácia za dodávku a distribúciu energií, služieb a nekomoditných produktov vrátane fakturácie pokút a úrokov z omeškania.
Systém je integrovaný s modulmi XMtrade®/MDM a XMtrade®/ETRM, odkiaľ preberá merané a obchodné dáta potrebné pre vyúčtovanie.
XMtrade®/CIS zároveň zabezpečuje prípravu účtovných dokladov a prenos do rôznych účtovných systémov (SAP, HELIOS Orange, OMEGA, FIBU, …) a spätné preberanie informácií o úhradách faktúr.
Príjem a automatické párovanie platieb, generovanie inkasných a platobných príkazov. Sledovanie platobnej disciplíny zákazníkov, generovanie upomienok, generovanie podkladov pre mimosúdne vymáhanie alebo pre zaslanie na súd.
Manažment požiadaviek zákazníkov vrátane reklamácií, ktoré boli iniciované z rôznych
komunikačných kanálov (telefón, e-mail, list, zákaznícky portál, osobná návšteva kontaktného centra,...). Samostatnou, ucelenou agendou je aj riadenie a správa požiadaviek zákazníkov ako dotknutých osôb podľa nariadenia GDPR.