|
Podporné moduly |
Modul
notifikácií
Slúži na notifikáciu významných
udalostí súvisiacich s prevádzkou systému XMatik®.NET.
Notifikácie generuje automatizovane systém podľa nastavenej
konfigurácie zvolenej skupine používateľov.
Modul umožňuje jednak nastavenie
jednotlivých notifikácií, ako aj súhrnných prehľadov generovaných v
pravidelných intervaloch. Systém vám tak umožňuje nastaviť
zasielanie pravidelných reportov, a nie je potrebné aby vám ich
naďalej pripravovali zamestnanci. Tieto reporty môžu byť či už vo
forme tabuľkového prehľadu priamo v texte správy, alebo vo forme
prílohy emailu.
Notifikácie je možné zasielať
e-mailom alebo prostredníctvom SMS (služba zasielania SMS môže byť
spoplatnená podľa podmienok operátora mobilnej siete).
Zoznam príjemcov notifikácie môže
byť buď statický zoznam ľudí, s istou rolou v systéme, ale môže byť
získaný tiež dynamicky podľa rôznorodých kritérií. Zaslané
notifikácie je možné zobraziť si prehľadne v príslušnom module.
Modul Moje úlohy
Modul umožňuje prideľovať, sledovať
a spravovať úlohy pridelené jednotlivým pracovníkom. Jednotlivé
úlohy môžu byť zviazané s konkrétnymi záznamami v systéme, vďaka
čomu sa môže pracovník jednoducho a rýchlo dostať k záznamu,
ktorého sa úloha týka. Následne môže vykonanie úlohy priamo
zaznamenať do systému. M
Modul podporuje automatizovanú
tvorbu a prideľovanie úloh na základe preddefinovaných pravidiel,
a konfigurácie zodpovednosti. Modul je taktiež prepojený s
modulov Notifikácií, vďaka čomu pracovník dostane notifikáciu o
každej novej úlohe, ktorá mu bola pridelená, ale aj automatické
upozornenie na blížiaci sa termín úlohy. V prípade nesplnenie
dostáva pracovník v pravidelných intervaloch (napr. 7 dní)
opakovanú notifikáciu so zoznamom zameškaných úloh. O počte
otvorených úloh je pracovník oboznámený hneď po prihlásení do
systému číslom pri ikone modulu (podobne ako v mobilných OS).
Systém umožňuje tiež automatickú
kontrolu splnenia úlohy, pričom nie je nutné, aby pracovník
splnenie úlohy zaznamenal cez tento modul. Príkladom je automatické
splnenie úlohy pri zaznamenaní požadovaného úkonu do systému.
Modul umožňuje dátovú konfiguráciu
komplexných workflow, ako napr. schvaľovací proces, kde po ukončení
jedného kroku, nasleduje ďalší krok. Úlohy v tomto prípade
reprezentujú kroky workflow, kde sa vyžaduje užívateľská
interakcia. Úlohy sú tak generované automaticky, podľa konfigurácie
daného workflow. Samozrejmosťou je tiež možnosť bohatého vetvenia
na základe definovaných podmienok.
Modul BI - Business inteligence
Modul BI - Business inteligence
umožňuje tvorbu používateľských prehľadov, analýz a porovnaní
sledovaných parametrov. Modul umožňuje užívateľom tvoriť si vlastné
pohľady na dáta uložené v dátovom sklade. Umožňuje sledovať napr.
rôzne KPI parametre v kontexte ľubovoľných evidovaných
dimenzií.
V rámci modulu je možné zobraziť si
dáta či už formou kontingenčnej tabuľky (pivot), kde si používateľ
metódou ťahaj a pusť (Drag&Drop) zvolí hodnoty ktoré chce
vidieť v stĺpcoch, v riadkoch a zadefinovať filtrovacie podmienky
pre dané zobrazenie. Ďalšou možnosťou je zobrazenie formou rôznych
grafov. Modul tiež natívne podporuje okamžitý export
aktuálneho zobrazenia do xls.
Modul
nákladových analýz
Modul predstavuje obmedzenú verziu
modulu BI pre účely nákladových analýz, ktorá umožňuje v spolupráci
s ostatnými modulmi sledovať náklady v kontexte a tvoriť komplexné
nákladové analýzy jednoduchým "pretiahnutím" parametrov z ponuky do
zobrazenia. Takýmto intuitívnym spôsobom dokáže aj menej skúsený
používateľ vytvoriť komplexnú nákladovú analýzu doslova za pár
sekúnd.
Samozrejmosťou je tiež možnosť
obmedzenia analyzovaných dát, len na konkrétnu oblasť, a to vrátane
špecifikácie komplexných filtrovacích podmienok.
Modul umožňuje sledovanie a analýzu
nákladov napr. podľa:
- typu služby,
- dodávateľa,
- stredísk,
- priestorov (až po úroveň miestností),
a mnohých ďalších parametrov
(došpecifikované počas implementácie systému).
Systém zobrazuje údaje v kontexte
jednotlivých kombinácií týchto parametrov, takže sa na údaje môžete
pozrieť vždy z rôznych pohľadov.
Modul Rozpočty (finančné
plánovanie)
Modul Rozpočty slúži na tvorbu
finančných plánov, či už pre na úrovni celej spoločnosti/podniku,
alebo na tvorbu čiastkových rozpočtov (je možné špecifikovať
niekoľko šablón rozpočtu, a tým umožní tvoriť rôzne typy
rozpočtov).
Modul podporuje dva základné
spôsoby tvorby finančného plánu:
- Rozdelenie prostriedkov zhora - Prerozdelenie pridelených
finančných na menšie časti
- Tvorba rozpočtu zdola - Sumácia potrieb jednotlivých útvarov s
rozdelením podľa účelu, či iných atribútov
Systém pritom priebežne automaticky
počíta koľko z prideleného množstva mi ešte zostáva, prípadne o
koľko treba požiadavky zoškrtať, aby som sa zmestil do plánu.
Samozrejmosťou je tiež podpora tvorby rôznych verzií rozpočtov,
schvaľovanie rozpočtov a porovnanie rozpočtu s historickými
nákladmi.
Rozpočty sú pritom tvorené k istej
verzií organizačnej štruktúry, a historické rozpočty zostávajú
uložené vo vzťahu k vtedy platnej verzií. Systém však umožňuje
porovnanie historických verzií rozpočtu aj pri zmenách organizačnej
štruktúry (na istej úrovni).
Uvedomujeme si, že na tvorbe
rozpočtu sa podieľajú viacerý pracovníci, s rôznou mierou
oprávnení, preto systém umožňuje definovať na každý rozpočet rôznu
mieru autorizácie, a prideliť jednotlivým pracovníkom oprávnenia
len na tie časti rozpočtu, ktoré sa ich týkajú - na ktoré majú
oprávnenie.
Modul
pre mobilné zariadenia - XMpad.NET
XMpad.NET je modul pre mobilné
zariadenia, ktorý automatizuje zber a vyhodnotenie údajov pre
procesy v oblasti technickej správy a údržby zariadení a
technologických celkov, inventarizácie majetku, odpisoch stavu
meračov spotreby energií.
V prípade, že procesy sú podporené
identifikačnými prvkami ako sú čiarové kódy alebo štítky RFID, ide
o overenie, že konkrétny pracovník sa v danom čase určenej údržbe
venoval. Prínosné je, ak je tok dát medzi čítacím zariadením a
identifikačným prvkom obojsmerný. V takomto prípade sa môžu
zapisovať do štítku aj doplnkové informácie napr. dátum a čas, kedy
pracovník začal riešiť údržbársku činnosť a zároveň čas, kedy ju
ukončil. Tieto informácie sa musia preniesť aj do centrálnej
databázy.Výsledkom je, že objednávateľ prác má možnosť kontroly
pomocou čítacieho zariadenia rovno na mieste zásahu. Tieto dáta sa
automatizovane prenášajú do centrálnej databázy a umožňujú oveľa
presnejšie oceňovanie prác.
Modul správy grafickej
dokumentácie
Základným prvkom modulu správy
grafickej dokumentácie sú produkty od spoločnosti Bentley Systems
(MicroStation, PowerMap, RedLine). Grafický subsystém však dokáže
spracovať ľubovoľný bežný zdroj vektorovej grafiky (napr. dwg -
AUTOCAD), avšak len systémový formát dgn umožňuje využívať všetky
rozšírené, podporované operácie a funkčnosti platformy
XMatik®.NET, napr. modelovacie funkcie a podobne.Každá
schéma môže mať okrem základného formátu niekoľko svojich
aktualizovaných obrazov v závislosti na požiadavkách (pdf, svg, wpf
...). Pre generovanie týchto obrazov systém využíva vlastné
konverzné nástroje. Výsledný formát a jeho parametre je teda možné
ľubovoľne upraviť v závislosti na konkrétnych potrebách v danom
projekte.Pre potreby prezentácie (aj editácie) grafických dát je
potom umožnené použiť aj formu tenkého web klienta. Grafické
zobrazenie pritom so sebou nesie všetky prepojenia na databázu. Je
teda možné využiť plnú funkcionalitu systému.
Modul správy technickej
dokumentácie
Pod pojmom technická dokumentácia
sú okrem systémových grafických reprezentácií obsiahnuté všetky
dostupné dokumenty. Do modulu správy technickej dokumentácie je
umožnené vložiť dokument ľubovoľného formátu.
Otvorenie daného formátu je
umožnené programom na klientskom PC, ktorý však musí mať nastavenú
asociáciu na daný typ súboru. Asociáciu je potrebné nastaviť v
operačnom systéme klientského PC, resp. servera. Konkrétny súbor
technickej dokumentácie je fyzicky uložený v DB
XMatik®.NET. Používateľom je umožnené na základe
profilu práv jeho viditeľnosť a prezeranie, resp. editácia.
Modul správy
požiadaviek Service Desk
Modul správy požiadaviek Service
Desk spravuje požiadavky, ktoré boli do systému vložené pomocou
intranetovej webovej aplikácie Service Desk FMS. Úzko spolupracuje
s modulom správy údržby a tvorí s ním jeden celok napr. v rámci
procesov ručného generovania plánovanej a operatívnej údržby. Okrem
údržby modul rieši aj správu technickej evidencie ohľadne
parametrov a disponibility zariadení v rámci technickej
evidencie.
Modul správy požiadaviek je
prístupný priamo v aplikácii XMatik®.NET/FMM a
umožňuje:
- schvaľovať/zamietať priradené požiadavky,
- sledovať stav jednotlivých požiadaviek.
Proces schvaľovania jednotlivých
požiadaviek je závislý od typu požiadavky. Napr. pri mimoriadnej
oprave môže v procese schvaľovania používateľ vyberať z
nasledovných možností:
- okamžitá oprava - určené na okamžitú realizáciu,
- zaradené do čakajúcich - v danom momente sa schvaľovateľ
nevedel/nemohol rozhodnúť a vrátil požiadavku do procesu
neskoršieho rozhodovania,
- neschválenie požiadavky - v prípade neschválenia musí
posudzovateľ zadať dôvod neschválenia (zamietnuté, preradené do IA,
duplicita). V takomto prípade bude o tomto kroku notifikovaný
zadávateľ žiadosti.
Naproti tomu, pri požiadavke na
plán (preventívnej údržby) umožňuje systém riešiť nasledovné
stavy:
- schválené - systém z požiadavky
vytvorí zodpovedajúcu činnosť, ktorej budú v ďalšom kroku priradené
chýbajúce potrebné parametre (napr. plánovaný termín
realizácie),
- neschválené - v prípade
neschválenia musí posudzovateľ zadať dôvod neschválenia
(zamietnuté, preradené do IA, duplicita). V takomto prípade bude o
tomto kroku notifikovaný zadávateľ žiadosti.
Modul Service Desk
(webportál)
Tento modul umožňuje cez
intranetové (web) prostredie spoločnosti zadávať požiadavky do
systému širokému okruhu zúčastnených osôb. Vďaka jednoduchému
grafickému rozhraniu a štrukturovaniu parametrov sa dosahuje vysoká
efektivita zberu cenných informácií.
Hlavným poslaním portálu je tvoriť
vstupnú bránu pre zber údajov zo širokého portfólia
zainteresovaných používateľov, ktoré následne buď spracúvajú
notifikovaní pracovníci zodpovední za danú oblasť, alebo dochádza k
ich okamžitému a automatickému zakomponovaniu do údajovej databázy
systému.
Modul Service Desk je možné
nakonfigurovať podľa konkrétnych požiadaviek odberateľa a tým je
možné dosiahnuť úzku špecializáciu na konkrétnu oblasť, výsledkom
čoho je jednoduchšie užívateľské rozhranie.
Modul správy
kontaktov
Modul správy kontaktov slúži na
evidenciu a správu kontaktov (na fyzické osoby, právnické osoby,
dodávateľov, pracovníkov), ktoré sú používané pri evidencii iných
entít v systéme a podľa požiadavky zadávateľa aj na hodnotenie
dodávateľov (kontaktov).
Modul umožňuje spravovať komplexnú
evidenciu kontaktov, evidovať role jednotlivých subjektov v rámci
systému.
Modul
Výberové konania
Modul poskytuje nástroje na
zefektívnenie a ztransparentnenie obstarávacieho
procesu vo vašej spoločnosti. S týmto nástrojom dostávate do
ruky možnosť sledovať a auditovať celý proces obstarania tovarov či
služieb.
Modul umožňuje sledovať výberové
konania, a to dokonca vo viacerých kolách výberových konaní.
Umožňuje tvorbu otvorených aj uzavretých výberových konaní, kde sa
môže zúčastniť len zopár vami oslovených spoločností.
Samozrejmosťou je podpora príloh zadania výberového konania, ako aj
podpora pre vloženie prílohy k cenovej ponuke priamo
dodávateľom.
Modul umožňuje oslovenie vami
zvolených kontaktov (napr. podľa služieb, ktoré poskytujú), pričom
potenciálnym dodávateľom bude doručený email so základnými
informáciami o prebiehajúcom výberovom konaní ako aj s odkazom na
konkrétnu šablónu daného dopytu na obstarávacom portály (dodávaný
ako súčasť modulu). V prípade využitia obstarávacieho portálu
viete využiť aj šablóny výberových konaní, ktoré vám umožnia
jednoduchšie porovnanie jednotlivých ponúk (dodávatelia vyplnia nie
len konečnú cenu, ale aj jednotlivé jej zložky, podľa štruktúry
ktorú si zadefinujete). Na základe tejto štruktúry systém umožňuje
automatické vytvorenie objednávky (či už v rámci nášho systému,
alebo do vášho ERP) pre víťazného dodávateľa. Ak vy, alebo niektorí
vaši dodávatelia preferujete komunikáciu mailom, modul umožňuje aj
manuálne vloženie cenovej ponuky dodávateľa vo forme prílohy.
Jednotlivé kolá môžete spustiť či
už formou elektronických aukcií, kde dodávatelia vidia priebežne
aká je aktuálna najnižšia ponuka, tak aj formou tradičného tendra,
s definovaným otvorením obálok (do toho momentu nikto okrem
samotného dodávateľa údaje zaslanej cenovej ponuky neuvidí).
Modul poskytuje tiež jasný
prehľadný na jednotlivé kolá a vývoj cien, ako boli dodávateľmi v
jednotlivých kolách upravované. Zabezpečuje jednotnú formu s
komunikácie dodávateľmi, kde sú jednotlivý aktéri vždy informovaný
o všetkých kľúčových momentoch konania pomocou mailových
notifikácií.