|
WM (Warehouse Management) - správa skladov a materiálu |
- Modul skladové hospodárstvo
- Modul Katalóg materiálu a Triedy materiálu
- Modul Rezervácie
- Modul Kusovníky materiálu
- Modul Hladinové riadenie
- Modul Neúčtovné sklady
- Modul správy požiadaviek na nákup materiálu
K vyššie uvedeným odporúčame nasadiť tiež
moduly:
- Modul správy údržbových aktivít,
- Modul správy nákladov údržbových aktivít,
- Modul správy odstávok a projektov,
Modul skladové
hospodárstvo
Modul obsahuje komplexnú evidenciu
skladov a skladových položiek, ich dostupností na jednotlivých
skladov. Obsahuje funkčnosti evidencie a tvorby skladových
pohybov.
Umožňuje evidovať a riadiť
zodpovednosti za jednotlivé sklady ako aj sledovať históriu
dostupnosti (t.j. zobraziť stav skladu k ľubovoľnému času v
minulosti).
Modul Katalóg materiálu a
Triedy materiálu
Modul umožňuje tvoriť a spravovať
komplexný katalóg materiálu, kde jednotlivé katalógové položky sú
zaradené do hierarchie tried katalógu.
Položka katalógu môže byť prepojená
s jednou či viacerými skladovými položkami, vďaka čomu je možné
zlúčiť viacero skladových položiek, ktoré sú z technického hľadiska
zameniteľné pod jednu katalógovú položku, a spravovať tak viacero
skladových položiek naraz.
Položky katalógu sú zaradené pod
triedy katalógu ktoré predstavujú užívateľsky konfigurovateľnú
hierarchiu materiálu. Na každej úrovni následne vieme preddefinovať
parametre, ktoré budú spoločné pre všetky podradené triedy a
katalógové položky. Týmto mechanizmom je možné efektívne spravovať
a udržiavať dáta v katalógu.
Na základe vyplnených parametrov je
následne možné využiť mechanizmus automatického generovania názvu,
vďaka čomu je možné udržiavať jednotné názvoslovie v katalógu.
Modul umožňuje tiež evidenciu a
správu dočasných katalógových položiek, ktoré je možné správcom
následne schváliť, alebo v prípade, že sa jedná o duplicitnú
položku - zlúčiť s existujúcou.
Modul Kusovníky
materiálu
Modul poskytuje možnosti evidencie
kusovníkov náhradných dielov jednotlivých zariadení, vďaka čomu je
možné jednoznačne identifikovať, pre ktoré zariadenie je daná
zásoba na sklade držaná. Modul poskytuje tiež automatickú
notifikáciu v prípadoch, keď je zariadenie odstavené alebo zrušené,
a je preňho na sklade držaná strategická zásoba náhradných
dielov.
Modul slúži tiež na zber
požiadaviek na strategickú zásobu pre kritické zariadenia, a
poskytuje možnosti ich evidencie a správy týchto strategických
zásob (v spolupráci s modulom Hladinové riadenie).
Okrem iného je tiež pri plánovaní
údržby na zariadení pracovníkom prioritne ponúkaný obmedzený zoznam
materiálu, ktorý je zaradený do jeho kusovníka, čo výrazne
zjednodušuje plánovanie údržby.
Modul
Hladinové riadenie
Modul umožňuje spravovať
preddefinované hladiny zásob, a tým efektívne riadiť stav zásoby na
sklade. Modul umožňuje tiež automatický režim, vďaka ktorému systém
udržuje hladiny na patričnej úrovni automaticky, na základe
preddefinovaných pravidiel. Hladiny sú počítané na základe spotreby
materiálu v poslednom období ako aj na základe definovanej
kategórie riadenia zásob, ktorá určuje nie len spôsob výpočtu ale
aj obdobie, na ktoré by mala maximálna hladina stačiť, na vykrytie
priemernej spotreby.
Modul
Neúčtovné sklady
Modul umožňuje samostatne evidovať
a spravovať tzv. neúčtovné pohyby. Týmto spôsobom je možné
spravovať a evidovať zásoby, ktoré už raz boli účtovne
spotrebované, ale z rôznych príčin je potrebné ich naďalej evidovať
ako dostupné. Príkladom sú napr. demontované dielce nižšej kvality,
sady náhradných dielov dodané spolu s vybavením či príručné sklady
drobného materiálu.
Modul umožňuje nielen osobitý
prístup k týmto skladom a skladovým pohybom, ale aj oddelenie
evidencie nákladov na tento typ materiálu.
Modul Rezervácie
Modul umožňuje automatickú tvorbu
rezervácií na požadovaný materiál, na základe viacerých kritérií.
Systém kontroluje dostupnosť materiálu na danom sklade a prideľuje
dostupný materiál na jednotlivé aktivity a činnosti na základe
definovanej priority. Systém umožňuje definovanie priority, pričom
poruchy získajú automaticky vysokú prioritu. Nastavenie
jednotlivých priorít je dvojúrovňovo autorizované, pričom veľmi
vysokú a veľmi nízku prioritu vie nastaviť len správca. Je to
preto, aby správca vedel ovplyvniť rezervačný mechanizmus a
uprednostniť vybrané činnosti pred inými.
Systém umožňuje sledovať a
spravovať stav rezervácií. Systém tiež zabezpečuje automatické
ukončenie rezervácií pri spotrebovaní daného materiálu, ako aj pri
dokončení danej aktivity.
V prípade že sa vyskytne
prioritnejšia činnosť, a všetok materiál je už rezervovaný na inú
akciu, systém zabezpečí zrušenie pôvodnej rezervácie (žiadateľovi
zašle automaticky vysvetľujúci e-mail) a priradenie rezervácie na
prioritnejšiu akciu.
Samozrejmosťou je notifikácia
žiadateľov s priebežným stavom rezervácií na danú činnosť, ako aj
automatické rezervovanie nedostupného materiálu okamžite po jeho
naskladnení. Ďalšou vlastnosťou modulu je možnosť prioritného
čerpania z vybraných skladov, aby došlo k postupnému vyčerpaniu
materiálu z daných skladov.
Modul správy
požiadaviek na nákup materiálu
Modul slúži na správu procesu
nákupu materiálu. Poskytuje rôzne možnosti pre podporu procesov
nákupu materiálu ako:
- agregácia požiadaviek na materiál na jednu objednávku,
- niekoľko úrovňové schvaľovanie nákupných požiadaviek,
- auditovanie a sledovanie nákupného procesu
- riadenie rolí zodpovednosti,
- sledovanie stavu nákupu pre žiadateľov,
- párovanie príjmov materiálu s nákupnými požiadavkami,
- prideľovanie požiadaviek nákupcom (manuálne, alebo podľa
definovaných oblastí zodpovednosti),
- riadenie prioritných požiadaviek.
Modul je možné prepojiť aj s
existujúcim objednávkovým systémom.